RSS

Deilig med ferie! ;D

31 jul

Da har jeg hatt en utroolig deilig, men stressende uke..!!

Starta forje lørdag med å kjøre fire timer til campinga. Da blei det litt slappeaving, før trening på søndagen..!
Da var jeg så heldig at jeg fikk trene med Hege Johnsen, Geir Larsen og Turid:D Tuusen hjertelig takk for kjempe god hjelp og tips..!! Skulle hatt litt flere dager..!!

Jeg har ikke trent noe særlig mye lydighet, men har syns det har gått helt greit! Trudde jeg:P MEEEN der tok jeg litt feil:P . Hege fikk meg til å skjønne at det er hunden som skal jobbe for meg, ikke jeg som skal jobbe for hunden! Og jeg ser sååå forbedringer etter den ene dagen med trening..! Fikk meg til å skjønne en del ting=)
Også må vi trene mer ro. Det er en ting som har blitt lagt litt på hylla. Så det å kunne ligge stille og se på at andre trener feks, MÅ trenes på=) Pluss at jeg må bli mer konsekvent. Han er jo over ett år, så er vel på høy tid at jeg kan kreve litt og at jeg har klare grenser.

Var veldig gøy å se Hege  J og Hege L og Turid med valpene sine, som gikk SÅ bra..!! Daa skjønte jeg at den lydighetstreninga vår ikke var så grei likevel;P Moro og inspirerende:D

Senere på kvelden på søndag begynte jeg å kjøre mot Kristiansund. 9  timer å kjøre.. LITT sliten! Jethro var veldig flink og oppførte seg utroolig bra..!! 😀 Så blei vi over der til neste dag, da jeg utpå dagen begynte reisen mot hytta i Nord Trøndelag:P Kjørte ca 7 timer.. Da var det nesten rett i køya;P Jethro var sjeleglad for å se Ivo igjen, Og Ivo var glad for å se Jethro igjen, men så ut som om han godt kunne klart seg uten i noen dager til;)

Onsdag var det dårlig vær og jeg var kjempe sliten etter all kjøringa. Så jeg tok med meg gutta på en lang og våt skogstur. Jethro digga det, og løp opp og ned bekken som vi gikk vedsiden av. Ivo hadde fått så mange fjellturer (han har fått masse muskler!!) at han bare tusla bak meg hele veien. Så dro vi tilbake til hytta og slappet av=) På kvelden fikk vi besøk, og Ivo fikk seg en skikkelig treningsøkt av Bendik på 7 år, som kasta godbiter og freesbee, og ga han komandoer=) Ivo var kjempe flink..! 😀

Torsdag var det fint vær igjen, og Marie, Jethro og jeg dro på båttur til Lauvsnes. Jethro har aldri sitti i båt før, og syns det var sånn passe skummelt å hoppe ombord, men da han fant ut hvor utroolig kult det var å kjøre båt, var det ikke noe problem andre gang;D Da kjøpte vi is og greier og hadde en kjempe koselig tur:D
Da vi kom tilbake, dro vi til Trolltjennet og bada=) Så spiste vi litt reker, også pakket jeg mens Roger og mamma tok med gutta nedi fossen. Så begynte jeg hjemturen=) 12 timer.. GUUD!! Var deilig å komme hjem da..!!

Og her er det nyyydelig sol:D og vi har bada, vært på stranda, gått tur og bare kost oss:D Nå har jeg en uke igjen,og den skal jeg også nyte fullt ut:D Blir nok endel utstillingstrening..! 😉 Nå skal vi dra å bade litt tenkte jeg, også kommer Eva i 5-6 tia, så skal vi gå spor:D